הכנו לכם 6 טיפים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר נוהגים עם היונדאי שלך בעונה הגשומה
נוחות בזמן נהיגה בחורף
על מנת שלנהג יהיה נוח בזמן נהיגה בחורף – מוטב עליו להוריד מעיל ולהישאר בלבוש נוח שאינו מסרבל את התנועה של הנהג.
נהיגה עם נעליים רטובות עלולה לגרום למצב בו הרגל תחליק מדוושת הבלם בשעת הצורך. לכן מוטב לנגב את סוליות הנעליים בטרם הנהיגה.
נהיגה בחורף עם נעליים כבדות עלולה לגרום ללחיצות חדות על גבי הדוושות, לכן מוטב ללחוץ בעדינות על גבי הדוושות.
בזמן נהיגת חורף מוטב לשמור על טמפרטורה נעימה בתוך חלל הרכב, ולהימנע מחימום יתר שעשוי להוביל להירדמות הנהג.
💡 הפעילו את מערכת החימום ביונדאי על כניסת אוויר חיצוני ולא על כפתור הסירקולציה הפנימית.
שמירה על מרחק בטוח
בעונת החורף חשוב לשמור על מרחק בטוח מהרכב שלפניכם והרכב שמאחוריכם, בייחוד כאשר מדובר במרחקי בלימה בכביש רטוב (יש לשמור מרחק כפול), יותר מכך, מומלץ לשמור לפחות 3 שניות מהרכב שלפניכם.
מבחינת עמידה ברמזור או עמידה בתמרור עצור בעלייה, קיימת סכנה שהגלגלים הקדמיים ברכב יפרפרו בתחילת הנסיעה והרכב ידרדר לאחור. לכן, שמרו מרחק של לפחות חצי מכונית מלפנים.
בנוסף, כאשר מתחלף האור ברמזור לירוק המתינו עוד חצי שניה על מנת לוודא שהרכב שלפניכם מתקדם ולא מתדרדר לאחור.
תנאי ראות קשים יותר בחורף
תנאי ראות כמו גשם, ערפל וכו' מקשים יותר בעיקר בעונת החורף, ולכן אתם עלולים להבחין במכשולים שונים כאשר אתם כבר קרובים אליהם. במצב כזה, רצוי שתיסעו יותר לאט כדי שתהיה לכם מספיק זמן תגובה להגיב.
בנוסף, בתנאי ראות קשיים הנטייה של הנהג היא לאמץ את המבט ולכווץ את העיניים כדי לשפר את הראייה. זוהי פעולה המעייפת את העין במהרה וגורמת לאיבוד המיקוד.
💡 הרפו את העיניים והשתמשו במבט רך ועדין.
מבחינת אדים על השמשה הקדמית במכוניות אשר אין כפתור ייעודי כמו למכוניות המודרניות, הפעילו את המזגן והשאירו את החלונות מעט פתוחים – שילוב של מזגן ואוויר חיצוני פותר את הבעיה.
💡 המתינו עד שהשמשה תהיה נקיה לחלוטין ורק אז התחילו בנסיעה שלכם!
החלקת חרטום הרכב בסיבובים
לחרטום הרכב קיימת נטייה להרחיב את רדיוס הסיבוב ויש מקרים בהם הרכב פונה פחות משתכננתם. דבר כזה מתרחש כאשר מהירות הרכב גבוהה מידי ביחד לרדיוס הסיבוב ולתנאי האחיזה בכביש או בהאצה חזקה או מוקדמת מידי לקראת היציאה מהסיבוב.
הטעות של כולנו היא לסובב עוד את ההגה, זהו אינסטינקט שטבוע בנו. אך אנו לא מבינים שהרכב לא פונה מספיק בגלל היעדר אחיזה מספיקה בגלגלים הקדמיים ולא מכיוון שלא הפנינו מספיק את ההגה.
הפתרון הוא להעביר משקל לכיוון הגלגלים הקדמיים על ידי האטה, שכן לעיתים מספיקה עזיבה החלטית של הגז, אך בדרך כלל ואף מומלץ לעבור לבלימה עדינה יחסית.
שימו לב שהמעבר לבלמים מצריך להיות מהיר והחלטי בעוד שהלחיצה עליו צריכה להיות עדינה.
החלקת זנב הרכב בסיבובים
מדובר במצב בו זנב הרכב מאבד את אחיזתו על הכביש ומחליק החוצה מהסיבוב. מצב זה עלול לקרות כאשר קיימים:
- חוסר אוויר בגלגלים אחוריים
- גלגלים / צמיגים שחוקים
- איכות הצמידים נמוכה וירודה
- האצה חזקה של הרכב בהילוך נמוך (רכבים עם הנעה אחורית)
אולם, האינסטינקט הנפוץ הוא לסובב את ההגה לכיוון ההחלקה (היגוי נגדי) ואצל חלק מהנהגים גם לתת גז.
הבעיה בתגובה זו היא שדרושה מיומנות גבוהה על מנת לתקן את ההחלקה במדויק, ישנו קושי שהולך וגובר ככל שהמהירות יותר גבוהה.
לכן, הפתרון לכך הוא בלימה מהירה והחלטית, חזקה ברגע שאתם מרגישים שהחלק האחורי של הרכב מתחיל להחליק.
שימו לב שהבלימה צריכה להיות בעוצמה מקסימלית והרכב ייעצר מהר יחסית ויחד איתו ההחלקה. עכשיו, כל מה שנותר לכם לעשות הוא להירגע ולהאיץ בעדינות ולהמשיך.
האצת הרכב
מכיוון שאחיזת הרכב על גבי כביש רטוב היא נמוכה יחסית קיימת סכנה שהאצה חזקה תגרום לפרפור של הגלגלים הקדמיים ולאובדן האחיזה בכביש.
זכרו כי בתחילת הנסיעה, במידה במדובר בגיר ידני יש לזנק בטורים נמוכים. במידה ומדובר בגיר אוטומטי יש להשתמש בפונקציית הגשם / קרח (במידה וקיים ברכבכם) .
הקפידו על לחיצה עדינה ובהדרגה על גבי דוושת הגז. כאשר אתם נמצאים תוך כדי נסיעה האיצו בעדינות ובהדרגה בכל מצב ובמיוחד ביציאה מסיבובים.