המכונית החשמלית היא חזקה, היא מאיצה בטירוף, היא שקטה, היא לינארית – אלה הדברים שצריך לקחת בחשבון כשנוהגים בה. כדי להוציא את המקסימום מהסוללה, תרשו לנו לקצר ולהביא כבר כאן את השורה התחתונה: אם תהיו אגרסיביים עם הסוללה – היא לא תהיה נחמדה אליכם. אז איך למקסם את טווח הנסיעה ברכב חשמלי? הנה כמה טיפים וגם ניסוי קטן לבדיקת טווחי הסוללה בסרטון
רכב חשמלי – טווח הנסיעה מושפע ממספר גורמים
1. מצבי הנהיגה – בלחיצה על כפתור Drive mode אנחנו רואים את מצב הנהיגה – מצב eco, מצב Normal או מצב Sport – בכל אחד מהם טווח הנסיעה הנותר של הרכב משתנה. ככל שנהיה יותר אגרסיביים יותר ונדרוש מהמכונית יותר תגובתיות – טווח הנהיגה יתקצר.
2. מצב המזגן, מצב המאוורר – ככל שעוצמת המאוורר תהיה יותר חזקה, כך טווח הנסיעה יתקצר. אם למשל נשתמש בעוצמה הגבוהה של המאוורר לכל אורך הנסיעה (מה שבדרך כלל לא קורה) נוכל להיפרד לשלום אפילו מ-100 ק"מ מהטווח!
רכב חשמלי, טווח נסיעה – השפעות מעגל שני
3. עלייה או ירידה – באופן טבעי, עליות צורכות יותר אנרגיה, וירידות הן הזדמנות לטעינה
4. משקל – כמות האנשים במכונית ועד כמה מלא תא המטען (עוד סיבה להוציא מתא המטען דברים מיותרים)
5. מצב האוויר בצמיגים – ככל שיהיה פחות אוויר בצמיגים, כך המכונית תתאמץ יותר ותצרוך יותר חשמל.
רכב חשמלי – הגדלת טווח נסיעה באמצעות רגנרציה, כלומר אחזור חשמל
במהלך הנסיעה, כמורידים את הרגל מדוושת ההאצה, המכונית יודעת לאחזר חשמל לתוך הסוללה. בבחירה של המצב המינימלי (בפקדי ההגה) היא לא תאסוף כל כך הרבה אנרגיה ובעצירה כשאתה הדוושה אינה נלחצת, המכונית תגלוש באיטיות לעבר העצירה שלה. אם מעלים את הרמות ל-1 2 3 או מקסימום – בעזיבת הדוושה המכונית תבלום באופן יותר חד.
כדאי ומומלץ למצוא את דרך הביניים המתאימה כך שמצד אחד הסוללה תאחזר חשמל ומצד שני הנוסעים ברכב לא יחוו בלימות קיצוניות.
בזמן הנסיעה המכונית 'לומדת' את הרגל שלנו, מבינה שאנחנו נוהגים רגוע ובהתאם מעדכנת את הטווח – כך שבהחלט יכול להיות שבתום הנסיעה נראה ש'נוספו עוד ק"מ' לסוללה