מערכות בטיחות

7 מערכות בטיחות שכדאי להכיר:

המכוניות האוטונומיות כבר כמעט כאן, ובכל שנה אנחנו יכולים לסמוך על הרכב שלנו קצת יותר – בעיקר בנושא החשוב מכולם: בטיחות.
ריכזנו כאן כמה מהחידושים הטכנולוגיים שכבר מותקנים בדגמים השונים של יונדאי – והסבר קצר על הדרך בה הם פועלים. הדקו את חגורות הבטיחות – אנחנו יוצאים לדרך!

1. מניעת התנגשות חזיתית FCA – מכל מערכות הבטיחות, זו המערכת הקריטית והחשובה ביותר.

היא מבוססת על המצלמה הקדמית של הרכב. היא מזהה רכב חונה בנתיב שלפנינו, כלי רכב שמאט באופן משמעותי, וגם הולך רגל או רוכב אופניים שנכנסים לנתיב שלנו – ופשוט בולמת את הרכב. בלימה שיכולה להציל חיים, פשוט כך! מערכת ה-FCA (Forward Collision Avoidance Assist) קיימת בדגמי החדשים של יונדאי, ביניהם באיון, פאליסייד, סונטה היברידית, i20, i10, קונה טורבו, IONIQ 5, וניו וקונה חשמלית. מכיוון שהמערכת מבוססת על מצלמה (ישנן מערכות בטיחות אחרות המבוססות על רדאר, כפי שיפורט בהמשך) היכולות שלה רגישות גם לערפל ולתנאי ראות קשים, והיא תוספת חשובה ומבורכת לרמת הבטיחות בכל השנה.

2. מניעת מעבר נתיב בשטח מת (BCA)

ככלל, ההמלצה שלנו היא להמעיט ככל הניתן במעברי נתיב, ובמיוחד כאשר תנאי הנהיגה מאתגרים יותר. מערכת ה-BCA (Blind spot Collision Avoidance Assist – מערכת למניעת התנגשות בשטח מת, אם לתרגם מילולית). חיישני המערכת מזהים "גלישה" של הרכב לכיוון השטח המת והתקרבות מסוכנת לכלי רכב אחר – והמערכת מבצעת "תיקון" בעזרת בלימה קצרה של הגלגל הקדמי החיצוני (כלומר, זה שבצד הרחוק מהרכב השני). התוצאה "מקפיצה" מעט את הנהג ואת הרכב, מונעת התנגשות ומחזירה את הנהג למסלול ולתשומת לב מלאה.

3. יציאה בטוחה מהרכב SEW – יציאה בטוחה מהרכב של הילדים (או כל מי שיושב במושב האחורי)

הפתרון של מערכת ה-SEW (Safe Exit Warning) מתבסס על הרדאר המותקן בפגוש האחורי ומזהה תנועה של רכב מתקרב כבר ממרחק של 70 מטר. המערכת מזהירה (בצפצוף ובהתראה מיוחדת בלוח המחוונים), ובדגמים החדשים ביותר (יונדאי איוניק למשל) היא גם נועלת את הדלת האחורית ולא מאפשרת יציאה מהרכב.

4. בקרת שיוט אדפטיבית חכמה SCC

נסיעה משעממת בכביש המהיר והפנוי, במהירות קבועה של 100 קמ"ש? זה הלב של פונקציית בקרת השיוט, אבל זה בהחלט לא הכל. מערכת ה-SCC (Smart Cruise Control) מורידה את המהירות (ואפילו עוצרת לגמרי) כאשר המכונית שלפני מאטה, מעלה אותה בחזרה כאשר הנתיב פנוי, ומאפשרת נסיעה בטוחה יותר באופן משמעותי. כאשר העיר פקוקה וגם בשעות העומס בכביש המהיר המכוניות מאיטות ומאיצות באופן פחות צפוי– כלי ה-SCC הוא כלי טכנולוגי שמעלה את רמת הבטיחות בכל נסיעה.

5. השטח המת מתעורר לחיים עם BVM – Blind spot View Monitor.

השטח המת, כלומר השטח שאינו מכוסה על ידי המראות והנהג אינו יודע מה קורה בו, הוא שטח מסוכן. מערכת BVM מופעלת ביחד עם המתג האיתות: כאשר האיתות מופעל לקראת פניה, מופעלת גם מצלמת-צד וכל מה שקורה בשטח המת מוצג בלוח המחוונים של הנהג.

6. שמירת מרכז הנתיב ובקרת סטייה מנתיב LFA/LKA

כאן מדובר בשתי מערכות ש"דואגות" לאותה מטרה – להגן עלינו מפני גלישה לא מתוכננת לנתיב שכן. המערכת האחת שומרת עלינו במסלול הקבוע, בעזרת המצלמה הקדמית שעוקבת אחרי "גבולות המסלול"; מערכת משלימה נותנת התראה ואף מתקנת את ההיגוי במקרה של מעבר נתיב שמתבצע ללא איתות.

7. בקרת אורות גבוהים HBA

אורות גבוהים ("אורות דרך" בשמם הרשמי) הם כלי עבודה חשוב ובטיחותית בדרכים החשוכות בשעות הערב והלילה. אבל הם גם עלולים לסכן את הבטיחות של הנהגים האחרים, בכך שהם מסנוורים. מערכת HBA (High Beam Assist) מבוססת על המצלמה הקדמית של הרכב, והיא דואגת לכך שהאורות הגבוהים יונמכו כאשר נוסע רכב בנתיב הנגדי או כאשר אנחנו במרחק קצר מהרכב שנוסע לפנינו בנתיב. את מערכת HBA ניתן למצוא (בין היתר) בדגמי באיון, פאליסייד, סנטה פה, אלנטרה היברידית, סונטה טורבו, סונטה היברידית, טוסון, i20, i10, איוניק 5 ובחלק מדגמי קונה טורבו.

נסיעה טובה ובטוחה!

השארת תגובה

מעוניינים שנחזור אליכם?
השאירו פנייה

שירות ומכירה 6306*

שעות פעילות
ראשון – חמישי: 7:30-16:30 | שישי: 7:30-13:00

מאמרים אחרונים שעלו

עקבו אחרינו

כלי נגישות