איך לשמור על המצבר?

המצבר ממלא תפקיד חיוני ברכב: הוא אחראי על כל המערכות החשמליות הפועלות בו –מהסטרטר (מתנע) שמתחיל את פעולת המנוע, ועד למגבים, למזגן ולמערכות השמע והניווט. שלא כמו הרכב, למצבר תוחלת חיים קצרה יחסית – 3-4 שנים בלבד בממוצע. שמירה על המצבר וטיפול נכון בו יכולים להאריך אל חייו, ובכך לחסוך לכם בהוצאות.

איך לשמור על המצבר? מפעילים אותו רק כשהמנוע עובד!

כאשר המנוע עובד, המצבר נטען – וכך הוא אינו מתרוקן. אבל אם אנחנו מפעילים "צרכן" של מערכת החשמל ברכב בשעה שהמנוע אינו עובד – אנחנו עלולים לרוקן את המצבר.
אורות דרך ומזגן הם צרכני החשמל הכבדים ברכב, וכאן ההמלצה היא חד משמעית: לא להפעיל אורות או מזגן בזמן שהמנוע אינו פועל. פעולות צנועות יותר, כמו האזנה לרדיו או פתיחת חלון – ניתן לעשות במידה. חשוב להפעיל שיקול דעת ובעיקר – לשים לב לא לשכוח לכבות הכל, כן, גם הנורה הקטנה בתא הנוסעים יכולה לרוקן מצבר בתוך כמה ימים.

איך לשמור על המצבר? דואגים שהוא לא יחליד!

מזג האוויר הוא אחד האוייבים הקשים של המצבר, ואם להיות מדוייקים יותר – לחות ושינוים קיצוניים בטמפרטורה. הלחות יכולה לגרום לחלודה. אז איך שומרים על המצבר מפני חלודה? ראשית, אחת לכמה חודשים פותחים את מכסה המנוע ובוחנים את חלקי המתכת החשופים של המצבר, כדי לזהות כתמי חלודה אם ישנם ולטפל בהם לפני שיתפשטו. כצעד מניעתי, אפשר למרוח את החלקים הללו במשחה שומנית כגון וזלין, שתגן מפני רטיבות.

איך לשמור על המצבר? מנקים מדי פעם

בדגמים רבים של מכוניות המצבר "יושב" בתוך תיבה ייעודית. בתיבה הזו עלולים להצטבר אבק, עלים יבשים, ושאר "מתנות" שהרכב אוסף לאורך הדרך.
אחת לחודש בערך אנחנו ממליצים לנקות את המצבר עם בד יבש, להסיר ממנו את האבק, לבחון את החיבורים והחוטים, ולוודא שהכל נמצא במקומו.
גם כשמדובר במצבר – טיפול מניעתי הוא החלק החשוב ביותר.

איך שומרים על המצבר גם כשהרכב לא זז? מזיזים אותו אחת לכמה ימים

אחד דברים המזיקים למצבר הוא עמידה ארוכה ללא שימוש. לכן, גם אם אינכם נוסעים ברכב תקופה שעולה על 3-4 ימים, חשוב להניע אותו ולצאת לנסיגה של כחצי שעה פחות או יותר. אם אתם בחו"ל או פשוט לא מגיעים לזה – מנו את אחד השכנים או בני המשפחה שיהיו אחראים על "הוצאת הרכב לטיול" – ממש כמו שהייתם עושים במקרה של הכלב המשפחתי.

איך יודעים שהמצבר עומד לסיים את דרכו?

ככל שגיל המצבר עולה – גוברת הרגישות שלו, והוא עלול "למות" בקרוב. עם זאת, ישנם כמה סימנים שיכולים לרמוז על כך שמועד הסיום קרוב:
הבהוב (מדי פעם) של נורת המצבר בלוח המחוונים וצליל מעט שונה של המתנע בעת הדלקת הרכב הם סימנים שניתן לזהות גם בלי להיעזר במכשירי המדידה שנמצאים במחלקת החשמל במוסך שלכם.

האם לחכות עד שהמצבר ימות בעצמו – או להחליף אותו ביוזמתכם?

התשובה לשאלה הזו היא אישית, ותלויה במידת הסיכון שאתם מוכנים לקחת וגם במידת התלות שלכם ברכב. מוזמנים להתייעץ עם המומחים של הילוך שישי יונדאי בנושא הזה (או בכל נושא אחר), בעמוד הזה

השארת תגובה

מעוניינים שנחזור אליכם?
השאירו פנייה

שירות ומכירה 6306*

שעות פעילות
ראשון – חמישי: 7:30-16:30 | שישי: 7:30-13:00

מאמרים אחרונים שעלו

עקבו אחרינו

כלי נגישות